HAK ry. omistaa kaksi entisöityä ja museorekisterissä olevaa ajoneuvoa, joista se pienempi on Morris 2D Sedan 850/2032 eli tutummin Morris Mini. Klubin Minin voit bongata muutamista kesällä järjestettävistä ajotapahtumista tai sitten jostain autonäyttelystä edustamasta Helsingin Seudun Automobiiliklubia. Minin osallistuminen em. tapahtumiin riippuu siitä, miten tapahtuma soveltuu HAK ry:n tarpeisiin tai löytyykö halukkaita Minin vuokraajia ajotapahtumiin. Ihan kuka tahansa ei saa Minin rattia käännettäväkseen vaan vähintään klubin jäsenyys on omattava sekä maine hyvätapaisena kuljettajana. Ei-jäsenille Miniä vuokrataan vain poikkeustapauksissa.

Mini on automallina eittämättä oleellinen osa Suomen autoistumista 1960-luvulla ja malli, joka vei suomalaiset rallimaailman huipulle Cooper-versiollaan. Klubin omistama Mini ei sinänsä ole mitenkään erikoinen tapaus, paitsi, että se on tullut Suomeen ensimmäisessä (Minien) maahantuontierässä vuonna 1959. Auto on vuonna 1959 ensi kerran rekisteröity numerolle UH-367. Vuonna 1963 Mini rekisteröitiin Turun ja Porin läänissä numerolle TJJ-30, omistaja oli tällöin eräs Noormarkkulainen  yksityishenkilö. Vuonna 1971 Mini siirtyi Oy Suomen Autoteollisuus Ab omistukseen. Vuonna 1986 Minin omistusoikeus siirtyi HAK ry:lle (edelleen numerolla TJJ-30). Klubin suojissa Mini on sittemmin entisöity huolella Veijo Pesosen toimesta. Mini museokatsastettiin huhtikuussa 1992.

Teknisiä tietoja:

Merkki ja malli: Morris 2D Sedan 850/2032