Järvenpään kulttuuriajot
2004-08-07
Päivitetty 2004-08-15

HAK ry:n vuosittainen retkeilyajo järjestettiin tänä vuonna elokuun ensimmäisenä lauantaina. Vuoden 2004 ajotapahtuma järjestettiin lauantaina 07.08. nimellä Järvenpään kulttuuriajot. Ajoihin ilmoittautui kaikkiaan 21 autokuntaa, joista 18 osallistui varsinaiseen ajotapahtumaan. Lauantain aurinkoinen ja lämmin sää antoi hyvät puitteet ajotapahtumalle.

Ajojen lähtöpaikkana toimi tuttuun tapaan hotelli Rivolin parkkipaikka, mistä lähettiin liikkeelle, kuljettajakokouksen jälkeen, noin kello 10.30. Reitti kulki aluksi etelään, rantatietä kulkien, kohti  Tuusulaa. Tuusulasta matka jatkui luoteeseen Nurmijärven kautta kohti Vihtijärvellä sijaitsevaa Hiiskulan kartanon aluetta, missä oli kahvitauko. Taukopaikalla oli myös kaksi rastia. Hiiskulasta matka jatkui koilliseen kohti Kytäjää. Hiiskulasta lähdettäessä oli vielä yksi rasti, joka oli samalla ajojen viimeinen. Kytäjästä matka jatkui Noppon ja Nukarin kautta takaisin Järvenpäähän ja hotelli Rivolin maalialuetta. Ruokailu, tulosten julkaisu ja  palkintojen jako tapahtui Rivolissa noin kello 15.

Ajoihin osallistuneet olivat mukana myös asuajoneuvokilpailussa. Tarkoituksena on löytää autokunta, jonka jäsen/jäsenet pukeutumisellaan ovat saavuttaneet parhaiten auton vuosimallin aikaisen tunnelman.

Kiitokset kaikille osallistuneille sekä talkoolaisille, ilman teitä tapahtumaa ei olisi voitu järjestää.

HAK ry:n hallitus 2004-08-15.

Osallistujat Hiiskulan kartanolla
Asuajoneuvokilpailun autokunnat